tisdag 1 juni 2010

Jordgubbar med lite socker på

Dom sa här om morgonen på tv4 att det var till midsommar det var jordgubbspremiär.
Varför just då tänkte jag samtidigt som jag satt med en skål gubbar i knät, eller ja, i knät kanske man inte kan säga längre haha på magen menar jag. Jo, för att det är runt den tiden som de börjar säljas svenska jordgubbar. Alltså är jag en riktig fuskare, för jag har köpt belgiska gubbar. Det smakar i och för sig inte lika mycket men med lite socker på så slinker de ner i magen de med. Mums säger jag bara!!

4 kommentarer:

  1. Älskar bilden :) Störtskön, med skålen på "hyllan" :)

    SvaraRadera
  2. jätte mysig bild. passa på och ätgubbar innan du ska ha för sen kan du inte äta om du ska amma. ha en skön sommar.Kram sussi.

    SvaraRadera
  3. Härlig bild =D!!!

    Okay...tack för inf. =) Sett dom uppgifterna på deras hemsida oxå,men det är samma uppgifter som stått sen förut.
    Fick hon verkligen föda på den nya tillfälliga förlossningen då,och stanna på den nya BB avdelningen..?? eller var det i dom gamla lokalerna..??
    Dom skulle ju flytta in i det nya nån gång mellan 15 Maj och 30 Maj.
    Min nya barnmorska som jag och Magnus var hos i Måndags sa att vi kunde va ganska lugna över att få eget rum när vi hade så pass lång resväg...bara det inte var fullt...hon jobbade sin första dag i Mora i Måndags,jobbat på förlossningen i Falun innan så hon hade ganska bra koll på läget där borta.Hon sa att den nya tillfälliga förlossningen och bb avdelningen var mkt bättre än den gamla =)

    Kramar t-bax

    SvaraRadera
  4. Ja det ska bli så skönt att vi båda får vara hemma så länge i sommar =)
    Jag vill då jättegärna att Magnus får sova kvar med oss när det är första barnet...och Magnus vill så himla gärna stanna kvar med oss.Kommer nog bli liv i luckan om han inte får sova kvar,han kommer bli arg =O Han vill ju oxå tillbringa första tiden med liten <3

    Kram!

    SvaraRadera