måndag 28 juni 2010

Ingen midsommar utan...

...Matjesilltårta, Jordgubbar och oxfilè.
(på bilden: Mattias, Fredrik och Peter)
Denna midsommar följde inte riktigt tradition, då vårat kompisgäng blev utspridda på olika kalas. Så inget tält, inget långbord och inga skandaler( det tar vi igen nästa sommar)
Istället blev det sill, nubbe och grillning hos Fredrik och Stephanie. Mattias och Marie kom också. Det blev en mysig, lugn midsommarafton med andra ord.

Midsommardagen tillbringade vi på Tallhed (såklart) Det är dragracing där, för er som inte vet.
De första vi möter när vi kommer in i depån är Patrik och Marie. Vi står där vid deras bil och pratar på, då jag ser att det sitter en skylt med "just married" på tältet. Jag tittar på Patrik, pekar på skylten, pekar på Patrik. Ja säger han bara och flinar pillemariskt som vanligt. Då hade han friat till Marie under Vansbro-cruisingen, och på Midsommarafton när tävlingen var slut för dagen, hade dom kommit i bil längs med banan, klivit ur och gift sig där, Marie hade haft en röd klänning. Längtar tills vi ska få se bilder och höra detaljer. Jag blev så glad för deras skull.
Nu är det väl kanske min tur snart att få ett frieri, Peter fick ju svart på vitt höra att det inte behöver vara så komplicerat, när Patrik berättade hur han gjorde.

Jag har ju sagt: ingen bebis före midsommar tack. Nu när midsommarfirandet är över så är bebis välkommen ut vilken dag som helst, ju snarare desta bättre, för nu är det inte kul för fem öre längre att vara gravid tycker jag!!
Grattis förresten: Magnus och Jenny som fått bebis. Lilla Max tittade ut i går.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar