lördag 22 maj 2010

Jag är så uttråkad och rastlös.

Precis som förra året så är min sambo bosatt i garaget nu under några veckor. Det betyder att jag känner mig lite ensam och övergiven vissa stunder. Jag fyller mina dagar med allt möjligt att göra men det är endå nåt som fattas? En stund med honom! Idag har jag varit med mamma och mormor till Stackmora trädgård, de skulle köpa blomster till balkonglådan. Själv tänkte jag få råd av far eller son Uleander om vad jag ska ha för rosor på framsidan, men båda två var på trädgårdsmässan i Rättvik hela helgen. Så då blev ju det en besvikelse. Jag får väl åka upp i veckan när det är lugnt och se vad jag ska ha. Jag vet ialla fall att jag vill ha vita eller röda rosor.

Har spenderat mesta tiden på soffan idag, ialla fall sen regnstänket började falla ner. Har även inhandlat kött och grejer som ska grillas ikväll, men det känns ju måttligt inspirerande när man tittar ut på den gråa himlen.
Äntligen...nu hör jag Chevan mullra på gårdsplan, det betyder att älskling kommit hem. Fick nu lite mer leende på läpparna :-)

1 kommentar:

  1. Du kan ju ringa och be oss komma när du har sådär tråkigt om du vill.... Eller komma hit om du hellre vill det... Idag har vi sålt lite loppisprylar här i bystugan på rödmyren. Vi fortsätter med det imorgon.. Öppet melan 12-16 så du kan ju komma å ta en titt här imorrn om du vill.... annars på veckorna så kommer vi gärna till dig eller viseversa som sagt. Kramar om

    SvaraRadera