onsdag 24 mars 2010

Denna dagen del2

Denna bild är nån vecka gammal, men dom har i alla fall överlevt vintern.

klippte ner de gamla så jag fick några nya skott, tänkte att det inte skulle gå åt så mycket pengar på blommor till sommaren (säger jag nu, vi får väl se hur det slutar, haha)

Såg en snuttetrasa på toddler förut, som jag tror hette "Tildetrasan".
Tänkte såklart att en sån kan jag väl sy själv, så jag gjorde en test-trasa idag. Jag behöver bara lite band i fina färger som bebisen kan ligga och fnussla med och utforska.
Den är ca 25x32cm


"kärleken övervinner allt" på latin
02.05 står för 5 feb då jag och peter blev ett par.
Jag köpte för ett tag sen, olika schabloner, bla bokstäver och siffror, på http://www.stofochstil.se/
första försöket att trycka gick rätt så bra, lite pillrigt, men kul.

Det blev en "hemmafixardag" idag. Jag började imorse med att färga blåa och gröna badlakan svarta, fast i maskin såklart, så det var ju inget jobbigt. Sen målade jag lite räcken vita, de räckena som ska sitta i trappen upp. Ja jag vet, trappen har varit klar nu i 3 månader. Men det svarta räcket sitter ialla fall på plats, jag har lovat att visa resultat bara det är helt klart.
Så blev det lite blomskottsplantering, pyssel och att sitta vid symaskinen en stund.
sen har det nog gått åt en del tid med att bara slöa vid datorn. Jag drog iväg ännu en till beställning från stof och stil, den här gången med tyg till tvättstugan, och seersucker som jag ska sy påslakan av till spjälsängen. Det blir billigare och finare tycker jag, eftersom jag inte vill ha med nå seriefigurer eller liknande, nu blir det bara lite rutigt och prickigt. visar såklart bilder på det med sen när det är färdigt. Det produceras ju lite nya grejor här undan för undan vett ni.
see you all!!



7 kommentarer:

  1. Jättefina kuddar du gjort! Ja, det är lite pillergöra när man ska få ihop något., men fint blir det! Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jätte fina kuddar!! =) Och va duktig du varit som övervintrat blommor!!

    SvaraRadera
  3. Jag har ett enkelt gratis program på min dator, nåt standard program tror jag, heter Picasa 3, kan säkert finnas på nätet att bara plocka hem? Kanske =) Kram på dej

    SvaraRadera
  4. Sökte på picassa 3 på google å det gick att ladda ner, men du kanske har nåt bättre fotoprogram? Färgen är sepia och så får man klicka sej fram å ändra på bilderna, mycket enkelt faktiskt =)

    SvaraRadera
  5. Halloj!

    SV: Ja, enkla kakor att baka och farligt goda. Är degen god blir kakorna god ;-D Hi hi hi.
    Vilka underbara kuddar du har gjort, roligt med datum från eran speciella dag.

    Kramen

    SvaraRadera
  6. SV: Kan garantera dig att dom var super goda ;-)
    Bakade med vit sirap denna gång, annars brukar jag baka med socker. Blev faktiskt en jäkla skillnad, fluffiga som bara den och rejält stora.

    Kramen

    SvaraRadera
  7. Släng dig i bilen och kom hit vettja ;-)

    SvaraRadera