måndag 22 februari 2010

Bebisgarderoben fylls på allt eftersom!







Jo som sagt va så fylls bebisgarderoben på allt som tiden går. Det mesta hittar jag faktiskt på rea. Det känns ju onödigt att köpa dyra kläder som kanske ändå inte passar den dagen vårat lilla troll kommer. Särskilt eftersom vi inte vill veta i förväg om det blir en pojke eller flicka. Det mesta jag hittar är hyfsat neutralt (enligt mig) eller va man ska säga, jag är ju inget för vitt och beige, så det blir nog mycket vad folk anser vara pojkkläder. De flesta av det rosa plaggen kommer från USA, som jag hittade på rea där, 100kr för fem body. Det kunde jag väl betala tyckte jag, trots att jag är lite anti mot rosa, rosa och lite mer rosa, som vissa klär sina små flickor i. ( inget illa mot er mammor som gillar det, men jag gör det INTE) Nej ni, gissa vilken body som har sin plats paxad i min BB-väska. Lucky 13.
Var till kära, rara Angelica och handla färg idag. Beckers elegans väggfärg, till lillrummet, Det ska få bli grönt, Majken 0521. Som det är nu är det en ljusblå tapet, men jag tycker att det känns lite för kallt med den färgen, för tre år sen när vi renoverade det rummet va det så jag ville ha, men smaken förändras visst. Peter tycker att det är onödigt arbete, för den blåa färgen skulle faktiskt passa bra i ett barnrum, men det är ju inte han som ska måla, så då behöver han inte klaga heller :-)
Ideerna sprudlar här hemma, hoppas bara energin gör lika så, så att man kan få lite gjort här framöver.



1 kommentar:

  1. Kul att äntligen få se lite mer bebis på bloggen. Jag hoppas på att din lilla är en tös. För det hade ju varit alldeles för sött med henne och våra pojkar. Pojkar ska ju vara äldre å de kanske räcker med glappet som blev mellan dem. Ha de bäst! Kram din Bettan

    SvaraRadera