tisdag 14 juli 2009

Idag har det varit pysseldag här hemma...

Dagen började med att jag följde med P in och besiktade bilen imorse, den gick tyvärr inte igenom pga att tutan inte fungerade och handbromsen inte tog nåt. Tutan var det glapp i, den funkade när vi provtutade på vägen in, men inte när vi stod på besiktningen. Handbromsvajern small av när gubben skulle testa bromsen, så det var ju klart att den inte funkade då, såå jäkla typiskt. Så pga dom skitfelen gick den inte igenom, snacka om otur! Men det är väl bara och laga dom felen och göra ett nytt besök. Men skönt är det ialla fall att den är klar och rullar, så vi får ut och ragga lite!



Har varit hemma större delen av dagen och haft storstädning, så det är fint på torsdag morgon när man kommer hem från jobbet, och semestern börjar. V har varit hit och fikat och bestämt sig för vad hon ville ha från Stoff & Stil, det blev mer än väntat. Så nu ska vi beställa tyg och sy för fulla muggar! Plockat smultron i mitt lilla land har jag gjort också. Tanken är att det lilla halsbandet ska få hänga och torka. Om det går att göra så, inte vet jag! Det där gräset som hänger är något jag såg Ernst göra i förra programmet, det var inte så svårt och det blev rätt så häftigt, där den hänger ovanför köksbordet. Ska skapa en till, fast med lite större omkrets, nu när jag vet hur man gör.

Ha en Underbar kväll!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar